همشهری آنلاین: اولین کنفرانس مهندسی و تکنولوژی‌های سبز برای آینده پایدار در دانشگاه صنعتی امیرکبیر آغاز به کار کرد.

اولین کنفرانس مهندسی سبز برای آینده پایدار گشایش یافت

به گزارش ایرنا، اولین کنفرانس مهندسی و تکنولوژی‌های سبز برای آینده پایدار روز سه‌شنبه با حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر و جمعی از متخصصان دانشگاهی و صنعتی از داخل و خارج کشور گشایش یافت.

این کنفرانس دو روزه بر محورهای اصلی "فناوری های سبز در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی"، گازهای گلخانه‌ای؛ فرصت‌ها و تهدیدها" و "دی اکسید کربن: جداسازی، ذخیره‌سازی و تکنولوژی‌های تبدیل و کاربرد آن" تکیه دارد.

کنفرانس مهندسی و تکنولوژی‌های سبز برای آینده پایدار، اهداف متعددی همچون تبیین اصول مهندسی سبز برای متخصصان طراحی فرآیند در صنایع و الزام به طراحی فرآیندهای مهندسی شیمی در جهت توسعه پایدار، تصمیم‌سازی، فرهنگ‌سازی و ترویج دانش مهندسی سبز در دولت، صنعت و دانشگاه و ارتباط آن‌ها به منظور کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و بررسی تهدیدها و فرصت‌ها در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای را دنبال می‌کند.

مطالعه و معرفی فرآیندهای نوین و کم مصرف انرژی و کم ضایعات، تبیین لزوم احداث پارک‌های اکو صنعتی در ایران (همزیستی صنعتی)، مطالعه و ارائه راهکارهای مناسب برای کاهش مصرف آب در صنایع، تبیین ضرورت‌های مربوط به دی اکسید کربن و تقویت روحیه تحقیق و اعتلای موقعیت آموزشی، علمی و فنی دانشجویان و صنعتگران از دیگر اهدف این کنفرانس است.

در این کنفرانس علاوه بر سخنرانی‌های کلیدی و پنل‌های تخصصی، پنج کارگاه آموزشی با موضوعات آلودگی‌های صنعتی هوا (تخمین انتشار و کاهش گازها و ارزیابی ریسک)، فرآیندهای انرژی کارآمد، تکنولوژی‌های مربوط به کاهش مصرف آب در برج‌های خنک‌کننده و همچنین ارزیابی کارآیی افزودنی‌های ضدخوردگی، تکنولوژی‌های جدید کاهش گازهای خروجی از فلر ناپیوسته و استفاده از آن و تکنولوژی‌های جداسازی، ذخیره‌سازی، تبدیل و کاربرد دی اکسید کربن برگزار خواهد شد.

این کنفرانس به همت دانشگاه صنعتی امیرکبیر و با همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و صندوق ملی محیط زیست تدارک یافته است. 

کد خبر 313492

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha